divendres, 19 de març del 2010

Albert Juan (fragment a llegir)

Fragment del llibre L'església del mar en què es narra el moment  que l'Arnau crema el cadàver del seu pare per tal que no quedi exposat al poble. El pare havia mort per ser un incitador de la rebel·lió pel preu del blat. Pàgina 184

- Joan?- es va atrevir a cridar.
Del pas de la porta d'una casa en va sorgir una ombra.
- Arnau?- es va sentir en la nit.
- És clar que sóc jo. - El sospir de Joan es va sentir a uns quants metres-. Qui volies que fos? Per què no has respost?
- És molt fosc- es va limitar a respondre Joan.
- Has portat la flassada? - L'ombra va alçar un embalum-. Molt bé, ja els he dit que n'anava a buscar una. Vull que la facis servir per tapar-te i que ocupis el meu lloc. Camina de puntetes perquè sembli que ets més alt.
- Què et proposes?
- El cremaré- li va respondre quan Joan ja era al seu costat-. Vull que ocupis el meu lloc. Que els soldat es pensin que tu ets jo. Limitat't a seure a sota..., limitat't a seure on era jo i no facis res; només et tapes la cara. No et moguis. No facis res, vegis el que vegis o passi el que passi, m'has entès? - Arnau no va esperar que Joan li contestés-. Quan tot hagi acabat, tu seràs jo, tu seràs Arnau Estanyol i el teu pare no tenia cap altre fill. Ho has entès? Si els soldats et preguntaven...
- Arnau.
- Què?
- No m'hi atreveixo.
- Co... com?
- Que no m'hi atreveixo. Em descobriran. Quan vegi el teu pare...
- T'estimes més veure com es podreix? T'estimes més veure'l penjat a les portes de la ciutat mentre els corbs i els cucs se'n mengen el cadàver?
Arnau va esperar que el seu germà s'imaginés aquella escena.
- O és que vols que la baronessa es continuï burlant del nostre pare... fins i tot mort?
- No deu pas ser pecat? - va preguntar Joan tot d'una.
Arnau va intentar veure el seu germà en la nit, però tan sols va entreveure una ombra.
- Només tenia gana! No sé si deu ser pecat, però no estic disposat a veure que el nostre pare es podreix penjat d'una soga. Jo ho faig. Si m'hi vols ajudar, tira't aquesta flassada al damunt i limitat't a no fer res. Si no ho vols fer...


Get this widget | Track details | eSnips Social DNA

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada